Eerste werkdag! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Donna Cross - WaarBenJij.nu Eerste werkdag! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Donna Cross - WaarBenJij.nu

Eerste werkdag!

Door: Donna Cross

Blijf op de hoogte en volg Donna

02 September 2014 | Bonaire, Kralendijk

Hi allemaal!

Het is hier echt super leuk. Gisteren was het natuurlijk zondag en ook op Bonaire zijn de winkels dan gesloten. Lennart en ik hebben een behoorlijk stuk gelopen (nog geen scooter helaas!) en een beetje de buurt verkend. Het is hier echt ongelooflijk mooi en super warm. We zijn van terras naar terras gegaan maar een van de mooiste plekken is toch wel Sorobon. Daar kan je heel goed windsurfen maar ook bijzonder goed chillen! We hebben de avond afgesloten bij Spice, een gezellige beach bar.

Vanochtend begon het echte leven dan! Om 10.00 hadden we een afspraak met de HR manager van Buddy Dive, een ongelooflijk aardige vrouw. Ze heeft ons een kleine introductie gegeven en we hebben heeeel veel documenten moeten ondertekenen!

Na 1,5 uur waren we daar klaar en ben ik voor een scooter gaan kijken! De prijzen vallen behoorlijk tegen hier, een stuk duurder dan thuis! Maar goed, fietsen is hier niet echt een optie. Ook al is het een klein eiland, het is groot genoeg om niet te willen fietsen! Is ook zo dat scooters hier erg geliefd zijn bij dieven. Binnen 2 minuutjes tillen ze je scooter in de pick up en weg is die! Toch ga ik morgenochtend denk ik weer langs bij de scooter zaak om er een uit te kiezen! Benzine is hier gelukkig wel weer spotgoedkoop.

Om 15.00 moest ik werken, mijn eerste werkdag! Ik werk in het restaurant Ingridients, een iets chiquer maar nog steeds super gezellig restaurant met oprecht het mooiste uitzicht van de wereld! Ik zal snel wat foto's maken om jullie een idee te geven, maar je kijkt uit over een prachtige oceaan met gedeeltelijk azuurblauw water en ook over Klein Bonaire, een eilandje voor de kust. Ik vond het spannend om te beginnen maar werd gelukkig goed begeleid heb echt bijzonder veel geleerd op de eerste dag! Het is wel goed aanpoten hier, helemaal niet zo rustig als ik had gehoord! Maar dat maakt het ook wel heel leuk. Rond 23.00 was ik klaar met werken en hebben we nog gezellig een drankje gedaan met collega's!

Ik werk ongeveer de komende 10 weken bij Ingridients en heb elke week woensdag en donderdag vrij. Daarna ga ik werken in Blennies, een wat informeler restaurant met een poolbar. Ook mag ik op mijn vrije dagen gratis mee op de boot om te duiken als er plek is, echt super leuk!! Vakantiedagen heb ik helaas niet maar ach, dat was ook niet te verwachten.

Mijn eerste indruk is dat het een super tijd gaat worden hier en ik hoop dat dat ook zo zal zijn!

X, Donna!


  • 02 September 2014 - 18:44

    Lorraine:

    Hi Don,
    Klinkt super goed! Zelfs je werkdag is best kort..... 8 uur inclusief pauze?! ;-) Heel veel plezier en steek onze ogen maar uit met je

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Donna

Hier hou ik jullie op de hoogte van mijn reis naar Bonaire!

Actief sinds 27 Aug. 2014
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 5668

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 21 Januari 2015

Stage op Bonaire!

Landen bezocht: